TE 250 | 2023

Intensywny dreszcz
48 115 PLN
MY 17 TC 250 odzwierciedla stały rozwój i bezpieczną przyszłość historycznej lini 250 tek w dwu suwie Husqvarny.
TC 250 posiada zaprojektowane od podstaw zawieszenie, znaczną redukcje masy i zwiekszoną zwinność i komfort kierowcy.
W dodatku, lekki 2 suwowy silnik został przeprojektowany i łączy w sobie zwiększoną wydajność, bardziej zcentralizowaną masę jak również znaczną redukcje wibracji.
2-STROKE PERFORMANCE

Nowy silnik
250 cm3 2 suwowy silnik jest perfekcyjnym połączeniem nieprześcignionej mocy i lekkiej konstrukcji.
Prostota i niskie koszty serwisowania dwu suwa sprawiają że jest on ulubionym sprzetem wśród kierowców motocross.
Nowy silnik TC 250 posiada całkowicie nową konstrukcje która łączy w sobie nowy układ wałka dla lepszej centralizacji masy, nowy wałek przeciw wagi redukujący wibracje i nowy zawór mocy sterowany przez podwójny zawór i przeprojektowaną 5 biegową skrzynię biegów.

Nowy wałek przeciw wagi
Nowy projekt silnika posiada bocznie zamocowany wałek przeciw wagi.
Wałek znacząco zmniejsza wibracje co skutkuje gładszą i bardziej komfortową jazdą.

Nowy Cylinder
Cylinder o średnicy 66,4 mm posiada nowy system zaworów zaprojektowany by równo oddawać moc i ją kontrolować w całym zakresie obrotów.
Może być on dalej prosto tuningowany , przez zmiane dwóch sprężynek(w zestawie) i dostosowanie oddawania mocy do różnych warunków panujących na torze oraz preferencji kierowcy.
Nowy Cylinder i głowica cylindrów posiadają płaszcz wodny który gwarantuje lepsze oddawanie ciepła i poprawione chłodzenie nawet w ekstremalnych warunkach.
Nowa głowica cylindrów jest wmontowana bezpiecznie w silniku do ramy co także mniejsza wibracje.

Nowa skrzynia korbowa
W celu centralizacji masy zaprojektowano lekką odlewaną obudowę silnika która mieści nowy układ wałków.
Wałek sprzęgła jest teraz 4mm wyżej podczas gdy wał korbowy został także podniesiony o 19,5 mm centralizując masę oscylująca i poprawiając właściwości jezdne.
Dodatkowa nowy wałek przeciw wagi został zintegrowany w bardzo kompaktowy sposób bez poświęcania ogólnego designu podczas gdy nowe osłony silnika oferują większą odporność na zużycie od butów kierowcy.
HIGH TECH CHASSIS

Nowa rama
Dzieki wieloletniemu doświadczeniu w projektowaniu najbardziej zaawansowanych ram stalowych do offroadu, inżynierowie w dziale Badań i Rozwoju zaprojektowali chromowo molibdenową stalową ramę które na nowo definiuje każdy aspekt tej konstrukcji co polepsza właściwości jezdne oraz ergonomie.
Z precyzyjnie wyliczonym zgięciem torsowym i podłużym, rama pracuje w harmonii z zawieszeniem by zapewnić ostre prowadzenie i niezrównany komfort.
Ta charakterystyka dopasowana jest do lekkości i kompaktowego projektu silnika by zapewnić wyjątkową precyzje przy jednoczesnym zwiększeniu amortyzacji i wyczucia.

Rama pomocnicza z włókna węglowego
Użycie włókna węglowego pozwala na zmniejszenie wagi poprawiając rozkład masy i trzymając ją bliżej środka ciężkości by poprawić prowadzenie.
Ten elemnt jest zbudowany w 30% z włókna węglowego i ta 3 częściowa konstrukcja jest niezwykle lekka ale także bardzo wytrzymała jak na swoją wagę 1,4 kg.
Dodatkowo dokładna sztywność została wyliczona dla optymalnego prowadzenia i ergonomii kierowcy.

Nowy kolektor wydechowy
Nowy kolektor wydechowy jest produkowany przy użyciu 3 wymiarowego procesu wytłaczania przez WP Performance Systems.
Po ukształtowaniu, komponenty są spawane maszynowo by zapewnić wysoką jakość i trwałość.

Koła i Opony
Czarne wytrzymałe aluminiowe felgi od DID są połączone z wycinanymi na maszynach CNC piastami używając lekkich szprych i anodowanych srebrem aluminiowych nakrętek.
Zamontowane nowe opony Dunlop MX-3S które udowodniły że projekt opony „block-within-a-block” zapewnia lepsze pokonywanie zakrętów i najlepszą przyczepność.
MAXIMUM CONTROL

Zawieszenie WP AER 48
WP AER 48 to krok milowy w rozwoju motocykli crossowych Husqvarna.
Jest bezpieczne, lekkie i łatwe do ustawienia poprzez pojedyńczy zawór powietrzny i załączoną pompkę wideleca do ustawienia napięcia wstępnego oraz poprzez klikacze do regulacji kompresji i odbicia.
System składa się z układu dzielonego widelca gdzie znajduje się jednostka powietrzna zawieszenia oraz hydrauliczna jednostka amortyzująca.
Nowy widelec posiada wagę zmniejszoną o 1,6 kg w porównaniu do konwencjonalnego systemu widelca w MY16.
Widelec jest ekstremalnie responsywny dzięki optymalizacji napięcia na powierzchni styku zewnetrznej warstwy z wewnętrzna i optymalnie zaprojektowanemu systemowi uszczelniaczy.

Tylnie zawieszenie WP DCC
Tylni amortyzator WP DCC jest zaprojektowany by dostarczać zaawansowane tłumienie jednocześnie zachowując kompaktowość i lekki projekt.
Dzięki balansie ciśnienia wewnątrz amortyzatora, tłumienie jest stałe i skutkuje większym komfortem dla kierowcy i lepszym prowadzeniem.
Dodatkowo, zewnętrzna powłoka zbiornika jest pofałdowana i zwiększa chłodzenie.
Komponent jest także w pełni regulowany i połączony mechanizmem dźwigniowym ze specjalną geometrią by dostarczyć najlepszą trakcje i progresję.

Hydrauliczne sprzęgło Magura
Wysokiej jakości Niemiecki system sprzęgła Magura gwarantuje równe zużycie, prawie bezobsługową prace i idealną modulacje w każdych warunkach.
Oznacza to że luz na sprzęgle jest zminimalizowany a funkcjonowanie sprzęgła pozostaje identyczne zarówny gdy jest zimno jak i ciepło.

Hamulce
Wiodące w swojej klasie zaciski Brembo wraz z wysokiej jakości falowanymi tarczami GSK dostarczają niezrównaną siłę hamowania budując zaufanie w każdych warunkach.
QUALITY AND TECHNOLOGY

Komponenty
Najnowsza technologia inżynieri i w procesie produkcji połączona z materiałami najwyższej jakości skutkuje długo trwającą wydajnością i motocyklem nie do pokonania na torze.

Sprzęgło DDS
Teraz w TC 250 zamontowano sprzęgło DDS (Damped Diaphragm Steel).
Optymalny przepływ oleju i chłodzenie zostały osiągnięte przez specjalne zaprojektowaną wewnętrzną piastę i płytkę naciskową. Jednocześnie hydraulika Magury pozwala na idealną modulację i kontrole.
W skład ekskluzywnej charakterystyki systemu wchodzi pojedyncza stalowa membrana naciskowa zamiast tradycyjnych sprężyn śrubowych która posiada system amortyzacji w celu zwiększenia trakcji i trwałości.
Kosz sprzęgłowy jest wykonany z jednego kawałka stali wycinanego na maszynach CNC który pozwala użyć cienkiej warstwy stali a to przyczynia się do kompaktowego projektu silnika.

Kierownica Pro Taper
Wyprodukowana wedle wyśrubowanych standardów, Kierownica Pro Taper jest odporna na zużycie zachowując minimalną wagę.
W MY17 niższy zacisk kierownicy został podzielony na dwa osobne zaciski podczas gdy górny jest zaciskiem typu mostek i poprawia sztywność torsową.

Nowy gaźnik Mikuni
MY17 TC 250 posiada teraz 38 mm gaźnik Mikuni TMX.
Nowy gaźnik zapewnia gładkie i kontrolowane oddawanie mocy przy zachowaniu optymalnej wydajności w całym zakresie obrotów.
Dodatkowo jest bardzo łatwy do ustawienia.
Specyfikacja techniczna
Silnik
- Układ 1-cylinder, 2 ro sówowy silnik
- Pojemność skokowa 249 cm³
- Średnica cylindra 66.4 mm
- Skok 72 mm
- Zapłon Kopka
- Skrzynia Biegów 5 cio biegowa
- Przełożenie główne 26:73
- Przełożenie poboczne 14:50
- Sprzęgło, Mokre, wielo tarczowe, hydrauliczne sprzęgło Magura
- EMS Kokusan
Podwozie
- Projekt ramy Chromowo-molibdenowa stalowa tubowa rama
- Przednie zawieszenie WP-USD, AER48, Ø 48 mm
- Tylne zawieszenie Amortyzator WP z mechanizmem dźwigniowym
- Skok zawieszenia (przód) 310 mm
- Skok zawieszenia (tył) 300 mm
- Przedni hamulec dwu tłoczkowy pływający zacisk Brembo , tarcza
- Tylny hamulec Jedno tłoczkowy pływający zacisk Brembo , tarcza
- Przedni hamulec średnica tarczy 260 mm
- Tylny hamulec średnica tarczy 220 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 63,9 °
- Rozstaw osi 1485 ± 10 mm
- Prześwit 375 mm
- Wysokość siedziska 960 mm
- Pojemność zbiornika paliwa (około) 7 l