FC 250 | 2023

Zwinna jak ostrze brzytwy
51 175 PLN
250 cm3 silnik DOHC (Dwa wałki rozrządu) został zaprjektowany by w połączeniu z zawieszeniem działać w idealnej harmonii.
Wszystkie wewnętrzne komponenty zostały zaprojektowane by dostarczać maksimum wydajności oraz by ustawić silnik jak najbliżej środka ciężkości chromowo molibdenowej stalowej ramy.
Tylna rama pomocnicza wykonana z włókna węglowego oraz nowy przedni widelec WP AER 48 sprawia że FC 250 jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie 250 w 4 suwie kiedykolwiek wyprodukowaną.
OUTSTANDING HANDLING

Lekka rama
Dzieki wieloletniemu doświadczeniu w projektowaniu najbardziej zaawansowanych ram stalowych do offroadu, inżynierowie w dziale Badań i Rozwoju zaprojektowali chromowo molibdenową stalową ramę które na nowo definiuje każdy aspekt tej konstrukcji co polepsza właściwości jezdne oraz ergonomie.
Z precyzyjnie wyliczonym zgięciem torsowym i podłużym, rama pracuje w harmonii z zawieszeniem by zapewnić ostre prowadzenie i niezrównany komfort.
Ta charakterystyka dopasowana jest do lekkości i kompaktowego projektu silnika by zapewnić wyjątkową precyzje przy jednoczesnym zwiększeniu amortyzacji i wyczucia.

Wycinane na maszynach CNC półki
Anodowane na czarno wycinane na maszynach CNC półki posiadają gumowy system amortyzacji który ogranicza wibracje zwiększając komfort.
Półki zostały zaprojektowane by równomiernie roskładać siłę na lagi, zwiększając powierzchnie styku dla optymalnego wyczucia i minimalnej tarcia.
W MY17 górna półka została przeprojektowana by pasować do nowego przedniego widelca WP AER48.

Rama pomocnicza z włókna węglowego
Użycie włókna węglowego pozwala na zmniejszenie wagi poprawiając rozkład masy i trzymając ją bliżej środka ciężkości by poprawić prowadzenie.
Ten elemnt jest zbudowany w 30% z włókna węglowego i ta 3 częściowa konstrukcja jest niezwykle lekka ale także bardzo wytrzymała jak na swoją wagę 1,4 kg.
Dodatkowo dokładna sztywność została wyliczona dla optymalnego prowadzenia i ergonomii kierowcy.

Zawieszenie WP AER 48
WP AER 48 to krok milowy w rozwoju motocykli crossowych Husqvarna.
Jest bezpieczne, lekkie i łatwe do ustawienia poprzez pojedyńczy zawór powietrzny i załączoną pompkę wideleca do ustawienia napięcia wstępnego oraz poprzez klikacze do regulacji kompresji i odbicia.
System składa się z układu dzielonego widelca gdzie znajduje się jednostka powietrzna zawieszenia oraz hydrauliczna jednostka amortyzująca.
Nowy widelec posiada wagę zmniejszoną o 1,6 kg w porównaniu do konwencjonalnego systemu widelca w MY16.
Widelec jest ekstremalnie responsywny dzięki optymalizacji napięcia na powierzchni styku zewnetrznej warstwy z wewnętrzna i optymalnie zaprojektowanemu systemowi uszczelniaczy. Wspólnie z pełni regulowanym tylnym amortyzatorem WP DCC Husqvarna oferuje niezrównaną wydajność zawieszenia, wyczucie i komfort.
BENCHMARK ENGINE PERFORMANCE

Silnik
Wszystkie główne podzespoły i układ wałków były dokładnie zaprojektowane i precyzyjnie rozmieszczone tak by osiągnąć największą wydajności i właściwości jezdne w FC 250.
Silnik 250 cm3 jest nie tylko lekki (26.1 kg) ale również niesamowicie mocny, osiąga moc maksymalną 46km(zmierzona na wale).
Jeden z powodów dzięki którym udało się to osiągnąć było zaprojektowanie kluczowych elementów tak by zminimalizować tarcie i wszelkie opory.

Głowica cylindrów DOHC
Głowica cylindrów DOHC posiada popychacze pokryte warstwą z podobnego do diamentu włókna węglowego co skutkuje minialnym tarciem i optymalną wydajnością.
Te z kolei operują dużymi tytanowymi zaworami (wlotowe 32,5 mm i wydechowe 26,5 mm) które przy ocięciu na poziomie 14 000 rpm otwierają i zamykają się wiele razy na sekundę wprowadzając mieszankę paliwa i powietrza do precyzyjnie zaprojektowanej komory spalania dostarczając optymalną moc w całym zakresie obrotów.
Głowica cylindrów jest teraz mocowana do ramy używając lekkich aluminiowych wsporników co pozwoliło utrzymać taką samą wytrzymałość konstrukcji oszczędzając przy tym 114 gramów.

Skrzynia korbowa
Aluminiowa skrzynia korbowa została zaprojektowana by mieścić wewnetrzne komponenty silnika w idealnej pozycji oraz w idealnym środku ciężkości.
Lekkie obudowy zostały wyprodukowane używając wysoko ciśnieniowego odlewania w procesie produkcyji co skutuje cienkimi ściankami jednocześnie zachowując niezawodność.
Historyczne logo Husqvarny zdobi wykończone na brązowo osłony skrzyni korbowej.

Wydech
System wydechowy w FC 250 został profesjonalnie zaprojektowany by dostarczyć najlepszą wydajność zachowując przy tym normy głośności FIM.
Kolektor posiada komorę rezonansową dla zachowania wydajności podczas gdy tłumik jest wykonany z lekkiego i wytrzymałego aluminium.
PREMIUM COMPONENTS

Nowy przełącznik map zapłonowych
FC 250 posiada nowy przycisk w kierownicy do zmian map zapłonowych.
Zoptymalizowany dla łatwiejszej obsługi, nowy przełącznik map zapłonowych pozwala na zmiane pomiędzy dwoma mapami, aktywną kontrolą startu (launch control) oraz na obsługę kontroli trakcji.
Kontrola trakcji działa na podstawie analizy ilości dodanego przez kierowce gazu i tego jak szybko zwiększają się obroty silnika.
Jeżeli obroty wzrastają za szybko kontrola (EMS) rejestruje strate trakcji i ogranicza ilość mocy na tylne koło zapewniając maksymalną trakcję.

Elektryczny rozrusznik
Poza plusem wynikającym z łatwego startu, system elektronicznego startu w standardzie, który wykorzystuje kompaktowy akumulator litowo-jonowy i jest o 1 kg lżejszy niż akumulator konwencjonalny.

Manetki ODI
Blokowane manetki ODI po lewej stronie nie wymagają klejenia podczas gdy po prawej wulkanizowany uchwyt łączy innowacyjny zintegrowany mechanizm przepustnicy.
Montaż posiada łatwy system dopasowania a poprzez zmiane krzywki można zmienić reakcje na gaz.

Kierownica Pro Taper
Wyprodukowana wedle wyśrubowanych standardów, Kierownica Pro Taper jest odporna na zużycie zachowując minimalną wagę.
W MY17 niższy zacisk kierownicy został podzielony na dwa osobne zaciski podczas gdy górny jest zaciskiem typu mostek i poprawia sztywność torsową.
CLASS-LEADING TRANSMISSION AND BRAKES

Hydrauliczne sprzęgło Magura
FC 250 posiada hydrauliczne sprzęgło Magura.
Wysokiej jakości Niemiecki system sprzęgła gwarantuje równe zużycie, prawie bezobsługową prace i idealną modulacje w każdych warunkach.
Oznacza to że luz na sprzęgle jest zminimalizowany a funkcjonowanie sprzęgła pozostaje identyczne zarówny gdy jest zimno jak i ciepło.

Hamulce
Wiodące w swojej klasie zaciski Brembo wraz z wysokiej jakości falowanymi tarczami GSK dostarczają niezrównaną siłę hamowania budując zaufanie w każdych warunkach.
Przód 260 mm tarcza oraz 220 mm z tyłu.
Nowość w MY17 to dźwignia hamulca tylnego która jest o 10 mm dłuższa jak również mniej agresywne klocki które zapewniają lepszą dozowalność.

Sprzęgło CSS
Silniki 250 i 350 posiadają sprzęgło CSS (stalowe sprężyny śrubowe) połączone z hydrauliką i dźwignią Magury.
Sprzęgło CSS posiada sześć sprężyn śrubowych i siedem płytek sprzęgła umieszczonych w jednocześciowym, wykonanym na maszynach CNC koszu sprzęgłowym.
Optymalny przepływ oleju i chłodzenie zostały osiągnięte przez specjalne zaprojektowaną wewnętrzną piastę i płytkę naciskową. Jednocześnie hydraulika Magury pozwala na idealną modulację i kontrole.

Skrzynie biegów
5 cio biegowa skrzynia biegów została zaprojektowana by być niezwykle lekka i wytrzymała.
Wybierak ma teraz pokrycie zmniejszające tarcie dla gładkiej zmiany biegów. Dźwignia natomiast posiada innowacyjny projekt który zapobiego gromadzeniu się brudu i zapewnia idealną zmiane biegów w każdych warunkach.
Zaawansowany czujnik biegu pozwala na zastosowanie odpowiedzniej mapy zapłonowej dostarczając najlepszą możliwą wydajność na każdym przełożeniu,
Specyfikacja techniczna
Silnik
- Układ 1-cylinder, 4 ro sówowy silnik
- Pojemność skokowa 249.9 cm³
- Średnica cylindra 78 mm
- Skok 52.3 mm
- Rozrusznik Elektryczny rozrusznik
- Skrzynia Biegów 5 cio biegowa
- Przełożenie główne 24:73
- Przełożenie poboczne 14:51
- Sprzęgło, Mokre, wielo tarczowe, hydrauliczne sprzęgło Magura
- Elektroniczny wtrysk paliwa Keihin
Podwozie
- Projekt ramy Chromowo-molibdenowa stalowa tubowa rama
- Przednie zawieszenie WP-USD, AER48, Ø 48 mm
- Tylne zawieszenie Amortyzator WP z mechanizmem dźwigniowym
- Skok zawieszenia (przód) 310 mm
- Skok zawieszenia (tył) 300 mm
- Przedni hamulec dwu tłoczkowy pływający zacisk Brembo , tarcza
- Tylny hamulec Jedno tłoczkowy pływający zacisk Brembo , tarcza
- Przedni hamulec średnica tarczy 260 mm
- Tylny hamulec średnica tarczy 220 mm
- Kąt nachylenia główki ramy 63,9 °
- Rozstaw osi 1485 ± 10 mm
- Prześwit 370 mm
- Wysokość siedziska 960 mm
- Pojemność zbiornika paliwa (około) 7 l
- Waga bez paliwa 98,8 kg